Vijesti

Grad Slavonski Brod propušta priliku za kupnju novih električnih autobusa iz EU fondova

Slavonski Brod mogao besplatno dobiti nove autobuse, ali gradonačelnikova koalicijska većina sa SDP-om odlučila unosni posao dati požeškom APP-u, poručile su s medijske konferencije u Slavonskom Brodu Slavica Lemaić i Karmen Dizdar-Grgurević, nezavisne gradske vijećnice..

 

Kako je rekla Lemaić: 'Na sjednici Gradskog vijeća u prosincu 2017. godine, predložile smo osnivanje javnog gradskog poduzeća za prijevoz putnika jer je to preduvjet za povlačenje novca iz EU fondova za kupnju novih električnih autobusa što je jako važno ne samo zbog ušteda nego i zbog smanjenja zagađenja zraka u Slasv.Brodu. Koalicijska većina u vijeću odbacila je naš prijedlog.  Svi hrvatski gradovi, koji imaju gradska poduzeća za javni gradski prijevoz, besplatno su dobili nove autobuse financirane sredstvima iz EU fondova i proračuna RH. Slavonski Brod je nove autobuse mogao kupiti novcem iz EU fondova i preko ITU mehanizma, ali i ta prilika je propuštena. Krajem ožujka ove godine opet ide javni natječaj za nabavu novih električnih autobusa i to uz stopostotno financiranje iz EU fondova, ali nažalost Grad Slav.Brod neće se moći javiti na natječaj jer nisu osnovali javno poduzeće za gradski prijevoz što smo mi na sjednici tražili još prije dvije godine. Slavonski Brod propustio je sve tri prilike da novcem iz EU fondova kupi nove autobuse. Osnivanje gradskog poduzeća za javni gradski prijevoz je preduvjet za kupnju električnih autobusa novcem iz EU fondova u novom europskom sedmogodišnjem proračunskom razdoblju koje započinje 2021. godine.

Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, na gradonačelnikov prijedlog, koalicijska većina, sastavljena od gradonačelnikovih i SDP-ovih vijećnika, usvojila je odluku o davanju koncesije javnog gradskog prijevoza požeškoj tvrtki APP. Rok trajanja koncesije je pet godina, uz mogućnost produženja ugovora za još dvije i pol godine. Koncesijski ugovor jamči koncesionaru ostvarivanje dobiti u iznosu od 3.334.950 kn, a u slučaju produženja ugovora taj iznos raste na pet milijuna kn. Jamstvo dobiti koncesionara je naknada koju će Grad Slavonski Brod morati plaćati. Planirana dobit koncesionara čisti je gubitak za Grad Slavonski Brod. Brođani će se, po ovom koncesijskom ugovoru, voziti u autobusima prosječne starosti skoro 12 godina, a mogli smo besplatno dobiti nove autobuse. 

Odluka koalicijske većine o davanju koncesije je zakonita, ali nemoralna i krajnje štetna za građane i Grad Slavonski Brod.  Javno postavljamo pitanje gradonačelniku i vijećnicima koji su digli ruku za koncesiju da objasne građanima zašto su unosan posao dali u koncesiju požeškom APP-u umjesto da su osnovali vlastito javno gradsko poduzeće i kupili nove autobuse novcima iz EU fondova? Kako to da Vinkovci i Sisak, koji imaju manji broj stanovnika i manje gradske proračune od Slavonskog Broda, mogu financirati gradska poduzeća za javni gradski prijevoz, a Grad Slavonski Brod to ne može? 

Davanjem javnog gradskog prijevoza u koncesiju Grad Slavonski Brod trpi golemu štetu jer ostajemo bez novih autobusa velike vrijednosti, a planirana dobit koncesionara ide na teret gradskog proračuna i građana koji ga pune. Pored toga gubimo i nova radna mjesta. Jedino što dobivamo je nastavak zagađenja okoliša kojeg kod električnih autobusa uopće nema.

Problem javnog gradskog prijevoza u Slavonskom Brodu dugoročno se može riješiti jedino osnivanjem novog gradskog poduzeća', zaključila je vijećnica Lemaić. 


Facebook Twitter Instagram