Vijesti

POČELI DRUGI DANI MEDIJSKE PISMENOSTI U HRVATSKOJ

Kako bolje razumjeti, analizirati i kritički vrednovati medije, prepoznati dezinformacije, zaštititi privatnost te odgovorno koristiti medije i društvene mreže pitanja su na koja odgovaraju 2. Dani medijske pismenosti, koji se od 8. do 12. travnja održavaju diljem Hrvatske u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Novo izdanje Dana medijske pismenosti uključuje više od 180 događanja u više od 60 hrvatskih gradova i mjesta – predavanja, radionica i filmskih projekcija – organiziranih u suradnji  s velikim brojem knjižnica, vrtića, škola, fakulteta, kina, medija i udruga te kulturnih institucija iz cijele Hrvatske.

U obilježavanje 2. Dana medijske pismenosti uključile su se i brojne knjižnice, vrtići, osnovne i srednje škole, kina i mediji s područja Slavonije i Baranje.

Radionice “Djeca upoznaju medije”, na kojima djeca i mladi izravno od medijskih profesionalaca uče kako funkcioniraju mediji i kako nastaju medijski sadržaji, održavaju se od početka ožujka do sredine travnja u HRT-ovom Centru Osijek, Glasu Slavonije i na Slavonskom radiju.

Fimsko-obrazovni program, koji HAVC organizira u suradnji s Kino mrežom i uz stručnu podršku Hrvatskog filmskog saveza, održava se u ukupno 12 neovisnih kina u Hrvatskoj, uključujući Kino Urania u Osijeku, Kino Slatina u Slatini, Dvoranu Relković u Novoj Gradiški te Kino Hrvatski dom u Pakracu. U sklopu tog programa za osnovnoškolce i srednjoškolce, prikazuje se ukupno deset odabranih domaćih kratkometražnih filmova koje prate metodički uručci koji će kinoprikazivačima i nastavnicima poslužiti za vođeni razgovor s učenicima nakon kinoprojekcije.

U Bibliotečno-informacijskom centru Elektrotehničke i prometne škole Osijek 9. travnja u 16 sati održat će se predavanje i debata "Načini i mogućnosti manipulacije u medijskim i predizbornim kampanjama". Predavači i voditelji debate Tomislav Levak i Snježana Barić-Šelmić, asistenti Odsjeka za kulturu, medije i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku učenike 4. razreda srednjih škola koji ove i sljedeće godine prvi put imati mogućnost glasovati na izborima, upoznat će s uobičajenim manipulativnim metodama i strategijama te ih upozoriti na različite neželjene pojave na koje mogu naići, osobito na društvenim mrežama. Kroz raspravu i praktične primjere podučit će ih kako se zaštititi od takvih pojava, ali i kako spriječiti njihovo dalje širenje putem medija, u skladu s ovogodišnjim sloganom Dana medijske pismenosti 2019. – “Poštujmo sebe i druge u medijskom prostoru”. U debati će sudjelovati nastavnici i maturanti Elektrotehničke i prometne škole Osijek te III. gimnazije Osijek.

Informacije o ostalim predavanjima i radionicama potražite u Rasporedu događanja u sklopu Dana medijske pismenosti 2019. na portalu medijskapismenost.hr.

 

Facebook Twitter Instagram