Vijesti

Trideset godina agencije Festung – osiguranja s ljudskim licem

 

Početkom travnja, jedna od najdugovječnijih slavonskobrodskih agencija za osiguranje Festung d.o.o., inače ekskluzivni zastupnik Croatia osiguranja, obilježila je tridesetu obljetnicu uspješnog rada. Tim smo povodom razgovarali sa vlasnikom i direktorom Festunga, Petrom Čavićem, koji se s ponosom prisjetio kako se on sam počeo baviti osiguranjem - U tom poslu sam jako dugo. Mi ovih dana obilježavamo trideset godina rada, a ja sam u osiguranju 47 godina. U tu sam djelatnost u stvari, ušao slučajno. U prvoj fazi. A u drugoj se onda pokušavaš svojim kontaktima, povjerenjem, stručnošću, prilagoditi potrebama tržišta, potrebama prijatelja. Jer kroz ovo čitavo vrijeme mi nismo samo agenti osiguranja i osiguranici. Mi smo s vremenom postali prijatelji. Jer kroz ovaj posao se stvara i povjerenje i prijateljstva. U ovih trideset godina nemamo niti jednu tužbu, nemamo niti jedan prigovor, ni jedan radnik nije ostao bez plaćenog doprinosa, nemamo čak duga ni prema poreznoj upravi. Djelatnost je specifična, konkurencija je intenzivna. Danas u Brodu imate dvadesetak osiguravajućih kuća, a mi pokušavamo kvalitetnim i stručnim pristupom, jednim povjerenjem i prijateljstvom raditi ovaj posao.-

Ni ime agencije nije nastalo slučajno? – Da, mnogi Brođani, pogotovo mladi to ne znaju. Naziv firme je nastao od naše brodske Tvrđave, gdje sam ja proveo djetinjstvo, mi smo kao djeca tvrđavu zvali Festung, a to bi trebalo značiti čvrstoću i sigurnost naših polica osiguranja.-

Što se promijenilo u ovom poslu od samih početaka do danas? – Puno toga. Ne samo da je trebalo promijeniti klijente, trebao sam sebe kao agenta osiguranja pokušati prilagoditi novim uvjetima. Do jučer radio s velikim firmama, kao što su Đuro Đaković, Drvna industrija, Veterinarska stanica, Jasinje... i onda odjednom prelazim u drugi segment osiguranja i osiguravam privatnu imovinu, gdje se mora promišljati stručno i s povjerenjem, sa rizicima koji su primjereni toj strukturi stanovništva. Taj prelazak iz društvenog sektora u privatni, značio je i puno više posla, kontakata, a plaća vam ovisi o tome koliko si od tog posla uspio naplatiti.

U proteklih trideset godina smo imali različitih situacija, jedan od najvećih problema sredinom devedesetih je da nije bilo puno firmi za osiguravanje, a pojedine su imale i financijskih problema, pa se nismo uspjeli uvijek naplatiti. Danas je način plaćanja puno sigurniji i kartični sistem nam je omogućio stabilnost, tako da uspijevamo u svakom trenutku isplatiti štetu srazmjernu rizicima koje je osiguranik prihvatio. Nakon prošlogodišnje oluje u Slavonskom Brodu, preko petsto osiguranika smo imali sa velikim ili relativno velikim štetama koje su procijenjene i plaćene u jako kratkom roku. To je ono što nas je zadržalo na ovom tržištu punih trideset godina.-

Što biste poručili vašim sadašnjim i budućim osiguranicima? - Naša uloga, kao agencije nije samo da naplatimo premiju, nego da u slučaju štete budemo savjetnici osiguraniku, da radimo prijavu šteta, da mu kažemo kako može realizirati odštetu. U zadnje vrijeme najviše se razmišlja o cijenama, a cijene su jedan od kriterija kvalitete. Postoji ona izreka da nismo dovoljno bogati da kupujemo jeftine stvari. I činjenica je da nekad i pored najbolje želje za vrlo kvalitetnim osiguranjem, klijenti ipak ne prihvate savjete koje im nudimo. Pogotovo kod mladih generacija, kojima znam reći – Kad se nešti dogodi, prvo zovi mene pa onda roditelje, jer će se roditelj uplašiti, pa možda nećete reći sve detalje, možda ćete se i vi uplašiti, a ovako ću ja bolje i kvalitetnije dati savjet kako da se sve riješi.

Kakva je situacija s mladim kadrovima? U svim nam djelatnostima nedostaje ljudi? Kako je kod vas u osiguranju? - Mladih ima, evo moj sin i kćer su također u tom poslu, ali u Zagrebu. Mladi moraju shvatiti da prvo morate naučiti ovaj posao. Morate ga voljeti, on traži kontakte su ljudima, kao osoba morate biti fleksibilni, prilagodljivi i nenametljivi. Morate ponuditi ono to mislite da osiguraniku odgovoara s obzirom na njegovu imovnu. Najbinija je stvar povjerenje i prijateljstvo koje se stvori kroz čitavo to vrijeme.-

Povodom tridesete obljetnice organizirali ste i Dane Festunga? – Da. Htjeli smo na neki način zahvaliti svima koji su imali toliko povjerenja i želje za suradnjom kroz sve ove godine. Zato smo i organizirali ove Dane Festunga, da se malo vidimo i družimo. Očekujem da i ubuduće nastavimo suradnju, a naše Brođane pozivam da nas posjete i bolje upoznaju.-

Među brojnim gostima i prijateljima koji su došli na Dane Festunga je i Ivica Pekez iz Delta colora, koji je, govoreći o suradnji s Festungom, rekao – Prije pet godina, na 25. obljetnici Festunga, moj prijatelj Pero Čavić je rekao da sam mu ja najstariji komintent, na što sam ja odgovorio da je trebao reći da ja možda jesam najstariji, ali je važnije da sam ja njegov prvi osiguranik. No to je manje važno, važno je to sam ja još uvijek, nakon trideset godina i dalje njegov osiguranik. Ono što me zadržalo svih trideset godina je ta neka moja sigurnost. Kad god sam pomislio da mi je osigurana kuća, firma, automobili, ono što je najvažnije, to je sukus svega ovoga – nisam se osjećao sam. Što god bi se desilo, ja sam znao kome ću se obratiti, s kim ću razgovoarati, od koga će doći procjena i pomoć.-

Jedan od vjernih klijenata je i Milan Kolovrat, vlasnik firme Euro Brod – Da, mi smo partneri više od dvadeset godina. Drago mi je da se firma Festung održala punih trideset godina, jer dobro znam da to nije nimalo lako. Suradnja je bila odlična, nikad nismo imali nikakavih problema, prvenstveno radi gospodina Čavića, koji je pravi stručnjak za osiguranje. Mi smo kod njih osigurali sve, od imovine, do vozila, čak je i moj sin, koji je sad preuzeo firmu, nastavio suradnju, u Zagrebu, budući da tamo radi sin gospodina Čavića. Dugogodišnji smo prijatelji i nismo u svim ovim godina nalazili razloga da mijenjamo osiguranje. Ostavio sam jedno nasljeđe sinu da nastavi surađivati sa Festungom i Croatia osiguranjem, a i ne vidim da netko u Brodu može ponuditi bolje uvjete. Nadam se da će naša suradnja još potrajati.-

FESTUNG agencija je dugogodišnji partner i ekskluzivni zastupnik CROATIA osiguranja d.d. – najstarijeg i vodećeg osiguravajućeg društva u Republici Hrvatskoj. U Slavonskom Brodu posluje na adresi Matije Gupca 40, u ured u Zagrebu je na adresi Palinovečka 19 B. Sve dodatne informacije i kontakte možete pronaći na njihovoj web stranici - festung.hr.

17.04.2024 07:35:39

Facebook Twitter Instagram